مجله کوروش /  اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۰۲

نقش فروشگاه های زنجیره ای در رفاه و عدالت اجتماعی

به وجود آمدن فروشگاه های زنجیره ای در جهان موجب شد تا مفهوم رقابت ، که تا پیش از آن چندان مفهومی برای فروشگاه های خرده فروشی نداشت . در این حوزه معنا پیدا کند.

فروشگاه های زنجیره ای با سرمایه گذاری های کلان و بهره گیری از مدیریت و فنون بازاریابی و فروش، قصد پیشی گرفتن از یکدیگر را داشتند که همه این تلاش ها در نهایت به سود مصرف کنندگان و خریداران تمام شد، زیرا آنها بودند که هر روز از کاهش مداوم قیمت ها و ارائه فروش های ویژه و تخفیفات فراوان بهره می بردند.

برخی از مشخصه های عمومی فروشگاه های زنجیره ای عبارتند از دسترسی به طیف های مختلف کالا برای مشتری، ارزانی قیمت به دلیل حذف واسطه ها، خدمات بهتر و امکانات گسترده تر، صرف زمان کمتر برای خرید، امکان مقایسه انواع کالاهای مشابه بایکدیگر از نزدیک و لمس خود کالا و… 

نکته دیگر این که مهم ترین مزیت فروشگاه های زنجیره ای، قیمت ارزان است. در واقع  استراتژی هزینه پایین(Low Cost) استراتژی عمومی فروشگاه های زنجیره ای است و یکی از عوامل اساسی موثر در موفقیت این استراتژی، بهره گیری از روش های نوین و روزآمد مدیریت در جهان اقتصادی است.

در مجموع، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای با استانداردهای روز دنیا نتایج مثبتی برای چابک سازی نظام توزیع و بهره ور نمودن آن به همراه دارد و بطور معمول فروشگاه های زنجیره ای این توان را دارند که با حذف واسطه ها و کاهش قیمت محصولات، قدرت خرید خانواده ها را افزایش دهند. اما دنیای اقتصادی امروز به اینجا ختم نمی شود.

ارسال نظر

ارسال

عضویت در خبرنامه

عضویت

داغ‌ترین‌ها

تحقق اقتصاد مقاومتی در فروشگاههای زنجیره ای

۱۳۹۵/۱۰/۲۰

اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تأکید گردد. اقتصاد مقاومتي يعني تشخيص حوزه هاي فشار یا درشرایط کنونی تحریم و متعاقبا تلاش براي کنترل و بي اثر کردن و در شرايط آرماني تبديل چنين فشارهايي به فرصت ، که قطعا باور و مشارکت همگاني و اعمال مديريت هاي عقلايي و مدبرانه پيش شرط و الزام چنين موضوعي است. اقتصاد مقاومتي کاهش وابستگي ها و تاکيد روي مزيت هاي توليد داخل و تلاش براي خوداتکايي است..

تند گردش در حد نیاز خانوار

۱۳۹۵/۱۰/۲۰

فروشگاه های زنجیره ای به دلیل شفافیت بیشتر در فرآیند تامین و توزیع و فروش کالا، از نظارت دقیق تر و جدی تری از طرف سازمان های نظارتی نظیر وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و ... برخوردارند و مردم می توانند با اطمینان بیشتری از تضمین کیفیت کالاها، خرید کنند. این کنترل کیفیت از طریق ساز و کار داخلی شرکت های فروشگاه های زنجیره ای نیز تقویت و اجرا می شود.

زعفران

۱۳۹۶/۰۵/۱۲

زعفران ارزشمندترین رستنی کائنات ، کلاله شیپوری شکل خشک شده مادگی گل Crocus Sativus Linneous است وگونه هاي مختلف اين گیاه را در دنيا بيش از 80 گونه تخمين زده اند كه تعدادي از آنها به عنوان زينتي پرورش مي يابند. اين گياهان در اروپا، نواحي مديترانه تا آسياي مركزي و پاكستان غربي پراكنده اند. که عمده محصول آن در ایران و در خراسان بعمل مي آيد. گل هاي زيبا بنفش رنگ زعفران هر سال يک بار در فصل پائيز شکفته مي شوند. اين گل افسانه اي که از دل خاک سر برمي آورد حاوي کلاله هاي ارغواني است که با دستهاي زحمتکش کشاورزان از گل جدا گشته و خشک مي شوند تا سفره هاي ما را رنگين و معطر نمايد.

روند رو به رشد فروشگاه های زنجیره ای

۱۳۹۶/۰۵/۱۴

بعد از تاسیس اولین فروشگاه های زنجیره ای و با توجه به استقبال مردم، به تدریج فروشگاه های زنجیره ای دیگری نیز شروع به کار کردند در حقیقت فروشگاه های زنجيره ای از چندين فروشگاه خرده فروشي تحت مالكيت مشترك و متمركز تشكيل مي شود. وظايف و كاركردهاي عمده فروشگاههای زنجيره اي ( بازرگانی ، تبليغات ، اجاره و...) توسط يك واحد فرماندهي مركزي يا يك مديريت مركزي كنترل مي شوند.